Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

marți, 5 iulie 2011

Shodoka...Cantecul Satoriului Imediat ---Maestrul Yoka Daishi

Maestrul Yoka Daishi a devenit calugar foarte tanar, practicand la inceput invataturile Scolii Tien-Tai. Se trezeste imediat in urma lecturii Sutrei Vimalakirti si il urmeaza apoi pe cel de al saselea patriarh, Daikan Eno, care il confirma printr-un mondo celebru, cunoscut mai tarziu ca satoriul de o noapte.
Shodoka, "Cantul satori-ului imediat" este unul dintre cele patru texte esentiale ale Zen-ului, alaturi de Shin Jin Mei, scris cu catva timp inainte de Maestrul Sosan, de Sandokai al Maestrului Sekito Kisen si de Hokyo zanmai al Maestrului Tosan, acestea doua fiind scrise ulterior. Toate aceste texte au fost transmise si comentate profunde de Maestrul Taisen deshimaru in timpul celor 15 ani ai misiunii sale de a stabili practica zenului adevarat in Europa.
Am avut personal sansa de a asculta pe viu kusenurile Maestrului taisen Deshimaru asupra acestor texte, insa imi este draga in mod special amintirea pe care o am despre Shodoka.
Eram tanar, incepator in practica, nu intelegeam mare lucru, cu toate astea am prins esentialul: zenul este zazen, adica practica zazenului cu spiritul mushotoku, sub directia unui maestru adevarat al transmisiunii buddhasilor. Si mai pastrez vie amintirea unui sumi-e al maestrului Deshimaru in care a reprezentat un calugar micut care traversa podul de la intrarea unui templu. Si sub a scris:
Vizitand Maestrul
Practicand zazen...
Pentru mine totalitatea cartii, impreuna cu toate caligrafiile lui Sensei, imi este draga. Zenul nu este o cunoastere, o eruditie, este experienta personala traita in intalnirea dintre doua persoane si eu am tinut ca aceste comentarii ale lui Sensei sa fie disponibile in integralitatea fromei lor originale.
Vizitand maestrul, practicand zazen...puteti cauta imaginea, reproduceti-o frumos si agatati-o in camera voastra.Rezultatele sunt garantate.

Maestrul Myoken

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu