Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

marți, 12 iulie 2011

De la sufletul meu la sufletul tau...- Maestrul Taisen Deshimaru

In buddhism cea mai mare parte a Sutrelor a fost scrisa de discipolii lui Buddha, iar apoi in timp acestea au fost traduse si comentate.
Aceste comentarii au dobandit in timp un aspect religios sau filosofic, istoric si chiar literar. Insa, MINTEA-BUDDHA, NATURA BUDDHA, au fost transmise cumva in afara acestor sutre, dincolo de aceste sutre, prin intermediul lui Mahakashyapa, discipolul lui Buddha care se spune ca a reusit sa patrunda intregul adevar al invataturii lui Buddha Shakyamuni.
Intr-o zi, la Benares, Buddha Shakyamuni in loc de predica obisnuita aluat in mana o floare si a rasucit-o. Doar Mahakashyapa a inteles si a zambit. Cu ajutorul acelei flori Buddha i-a dat esenta invataturii sale. ACEASTA TRANSMISIE DE LA MINTE LA MINTE, DE LA SUFLET LA SUFLET, s-a raspandit prin lunga succesiune a Patriarhilor pana in China, prin intermediul lui Boddhidharma si pana in Japonia, prin maestrul Dogen si succesorii acestuia.
Putem deci aborda buddhismul in doua moduri: prin intermediul cartilor si al textelor canonice si prin intermediul transmisiunii directe, vii a unui maestru.
Traditia pura a Zenului se situeaza dincolo de carti si Sutre. Fara maestru zenul nu exista. In legatura cu acest subiect Boddhidharma a spus:
                       Transmisiunea speciala dincolo de scrieri.
                       Nu va bazati pe texte,
                       Revelati fiecarui om, in mod direct, Mintea sa originara.
Boddhidharma nu vorbea chineza, iar primul sau discipol, Eka, nu cunostea limba indiana. Cu toate acestea ei s-au inteles intr-un limbaj dincolo de cuvinte, prin gesturile si prin mintea lor. Astfel a fost transmisa Mintea-Buddha.
Unii ma intreaba, cateodata, de ce nu invat limba franceza; daca as putea vorbi frantuzeste as vrea sa va explic totul, cu multe detalii, intr-un mod mult mai complicat; m-as adresa intelectului vostru, creierului vostru frontal si nu intuitiei voastre, creativitatii voastre, n-as face altceva decat sa ascund adevarul esential in spatele unui val.
Invatatura data de un calugar zen trebuie sa fie aidoma discursului unui surdo-mut. Limbajul zen nu este nici japonez, nici englez, nici francez, ci este cel al gesturilor, al expresiei ochilor, mainilor, picioarelor,limbajul intregu;ui corp. Adevaratul zen se transmite i shin den shin, DE LA SUFLETUL MEU LA SUFLETUL TAU. Foarte multe lucrari au fost scrise in legatura cu zenul, insa ele nu pot contine decat un adevar partial pentru ca nu pot contine in ele practica vostra personala si nici aceasta transmisie directa de la sufletul meu la sufletul tau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu