Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

miercuri, 20 iulie 2011

Predica a Maestrului Dogen

"Zazenul este esenţa vieţii adevărate şi a fost transmis din vremea lui Buddha, de la Buddha la Buddha, de la Maestru la Maestru. În ultima vreme multe persoane stupide afirmă că practica zazen trebuie să atingă vidul minţii. Şi că dacă îl atingem, ajungem la poarta minţii calme şi pătrundem cu uşurinţă în lumea spiritului zen care nu se mişcă. Dar eu nu cred asa ceva. Aceasta opinie nu merge mai departe decât aceea a adepţilor Hinayana (Theravada). Cei care întreţin o asemenea opinie sunt chiar mai prejos decât cei care cred în tot felul de zei. Asemenea persoane nu sunt adevaraţi căutători ai adevărului lui Buddha. Suntem nespus de trişti că adevărata învăţătură a lui Buddha şi a maeştrilor este pe cale să moară în asemenea mod. Şi mai sunt alţii care spun că efortul de a face zazen este bun doar pentru debutanţi şi pentru tineri, dar pentru cei care au atins iluminarea practica zazenului nu este atât de importantă. Tot ei spun că atunci când ei merg, aceasta este Zen, că atunci când se aşează, aceasta este Zen, că dacă vorbesc sau păstrează tăcerea, aceasta este Zen, că toate acţiunile vieţii cotidiene sunt Zen. De aceea tot timpul ei sunt mulţumiţi şi calmi. Este o mare eroare, bineînţeles. Fireşte, fiecare acţiune a corpului şi minţii noastre poate deveni Zen, însă această stare veritabilă a Zenului nu poate exista nicăieri, decât prin practica zazenului. Nu există nicăieri Zen fără zazen. Zen şi zazen nu sunt separate. Ele nu sunt în dualitate ci în unitate. De vreme ce Zenul este un fapt subiectiv, el nu poate fi înţeles în mod obiectiv, ci mai degrabă, înţeles numai prin acţiunile vieţii cotidiene. Aceştia susţin toate acestea din cauză că zazenul este dificil. În orice caz, există o mare diferenţă între începători şi avansaţi. În prezent, a practica zazen şi a continua zazenul este adevărata problemă esenţială. Trebuie să înţelegeţi că practicarea Căii lui Buddha nu înseamnă altceva decât a face eforturi în practica zazen. Sensul veritabil al învăţăturii certificate este că nu trebuie să întreţinem scopul de a deveni un Buddha, deoarece însăşi practica posturii este Buddha. Postura este Buddha. Aceasta nu înseamnă că prin practica sau prin metoda zazen este creat un Buddha, ci că zazenul însuşi este corpul şi mintea sau mintea infinită, Buddha însuşi. Este realizarea satoriului sau experienţa adevărului însuşi. Dacă retezăm ataşamentele din mintea noastră, atunci nu va mai exista nici o relaţie între Buddha care face zazen şi Buddha care speră să devină Buddha. În acel moment doar zazenul-Buddha este adevăratul Buddha numai în acest moment suntem mai presus de toţi Buddha, putem deveni adevăratul Buddha, dincolo de toate timpurile. Plecând sau venind, în picioare sau lungit, zazenul are puterea unică de a împlini orice lucru. De la Buddha Shakyamuni, toţi Buddha şi maeştrii s-au succedat prin mijlocirea zazenului. Aceasta este intrarea principală."
"De aceea, trebuie să abandonaţi orice practică bazată pe înţelegerea intelectuală şi pe fuga după cuvinte. Trebuie să deprindeţi întoarcerea atenţiei spre interior pentru a ilumina adevărata voastră natură. Corpul şi mintea voastră vor pieri atunci de la sine şi va fi revelat chipul vostru originar".
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu