Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

marți, 19 aprilie 2011

Zen si minte si trup

Zenul este ceva care este trait si cu trupul, si cu mintea  si cu non-mintea.  Si u existenta si mu, non-existenta. Nu trebuie sa demonizam, negativizam nici un aspect din cele 3. Zenul este o uniune, un tot in care este nevoie de toate, este o unificare.
Unii demonizeaza trupul si il resping ca fiind ceva rau. Ajung sa incerce sa il si distruga, sa il pedepseasca prin pedepse fizice, lovituri si alte torturi.
Altii demonizeaza mintea si o considera ca fiind ceva rau. Maestrul  Shunryu Suzuki intrebat odata de un discipol care isi critica propria minte ii raspunde –Si ce e rau la ganditul asta? Buddha intrebat un lucru similar a raspuns—acum cand iti raspund, cand vorbesc cu tine imi folosesc mintea? Deci e ceva bun sau ceva rau? Fara ea nu ti-as putea vorbi. Mintea este doar un instrument si e buna cand e folosita cand trebuie si in mod corect. E ceva rau cand e folosita gresit.
Altora le e frica de non-minte, sunt atat de indragostiti de propria minte incat le e teama ca ar putea sa o piarda. Ei bine in zen mintea se mai scoate din priza, i se mai da cate o pauza ca sa se odihneasca. Si odihnita mintea e mult mai eficienta , mai proaspata. Dar nu scapa nimeni de ea, e o parte din ceea ce suntem si nu poate fi pierduta dar poate fi folosita in mod cat mai corect, poate fi odihnita.

In zen exista doar practicanti zen, nu exista filosofi zen care doar filosofeaza si nu practica deloc. Zenul este o practica cu trupul, cu mintea si cu non-mintea  si nu doar un exercitiu al mintii, o speculatie intelectuala.

Zenul nu este ideologie, religie dogmatica, filozofie speculativa sau practica rituala formala. Toate aceste lucruri duc la distrugerea a insasi esentei sale.
            Nu e buna nici reducerea exprimarii zen doar la forma sa japoneza sau la orice forma limitata geografic, cultural, national, istoric.

            Maestrul Dokusho Villalba spune ca  obiectivul zenului este obiectivul suprem al vietii constiente si anume capacitatea de a ne destepta pe deplin la adevarata natura a existentei noastre si a realitatii.
Zenul inseamna  sa putem vedea realitatea asa cum e dincolo de iluzii, realitatea din noi si din afara noastra si prin asta sa putem depasi scenariile si schemele mentale ca ne fac sa ne provocam suferinta si sa provocam si altora suferinta. Realitatea poate fi de multe ori dureroasa de aceea nu are rost sa mai cream suferinta iluzorie, in plus. Iar suferinta provocata de iluzii este cu mult mai dureroasa si otravitoare decat suferinta vietii reale. Zenul nu promite o viata fara evenimente neplacute pentru ca nu exista asa ceva, ci incearca sa ne faca sa vedem realitatea asa cum e dincolo de fanteziile si iluziile mintilor noastre, uneori atat de iluzorii, false si otravitoare.

Postat de catre Kaiso

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu