Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

vineri, 15 martie 2013

Bendowa 2, Discurs asupra urmarii adevarului .... - Maestrul Dogen, Shobogenzo, cap 1

Dupa ce am devenit hotarat in a urma Dharma am vizitat cei mai buni indrumatori din tara noastra. L-am intalnit pe Myozen de la templul Kennin. Noua ani de ingheturi si infloriri  au trecut cat l-am urmat, invatand cate putin din obiceiurile si traditiile liniei Rinzai zen. Doar Myozen primise autentica transmisie a dharmei lui Buddha , ca fiind cel mai bun discipol al maestrului fondator Eisai, ceilalti studenti nu s-au putut compara cu el.
Apoi am mers in marele regat Song (China) vizitand indrumatori valorosi din estul si din vestul Chinei si auzind de o traditie ce parcursese cinci generatii.
La final l-am vizitat pe maestrul zen Nyojo din Muntii Daibyakunho si acolo am putut sa imi desavarsesc marea sarcina a unei vieti de practica.
Dupa aceasta la inceputul Marii Epoci Shojo m-am reintors acasa, hotarat sa raspandesc dharma si sa salvez fiintele vii ; simteam ca si cum o mare greutate fusese pusa pe umerii mei.
Am crezut ca voi petrece un timp ratacind precum un nor , ici si colo, ca un parau curgator , precum inteleptii din vechime.
Dar daca erau practicanti adevarati care voiau din toata inima sa studieze adevarul, fara a fi interesati de faima si profit , ei erau gresit indrumati de falsi profesori si trebuiau sa arunce valul de pe adevarata intelegere.
Exista riscul ca ei sa fie cuprinsi de neincredere si apatie si sa se scufunde pentru totdeauna intr-o stare de dezamagire si cum ar mai fi fost ei capabili sa dezvolte semintele corecte ale prajna si sa aiba oportunitatea de a realiza adevarul?
Daca as fi fost absorbit in a pluti precum un nor pe ce munte ar fi stiut ei ca ma gasesc ?
Simtind ca aceasta ar fi o situatie de compatimit m-am decis sa creez o sistematizare a obiceiurilor si regulilor pe care le-am experimentat direct in manastirile zen ale Marelui Regat Song (China), impreuna cu prezentarea unei profunde instruiri din partea unui indrumator priceput de la care am primit indrumarea si am mentinut-o . Voi lasa acest document oamenilor ce vor sa practice si sa cunoasca adevarul pentru ca ei sa poata cunoaste adevarata Dharma a transmisiei lui Buddha .
Aceasta mi s-a parut adevarata misiune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu