Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

miercuri, 11 mai 2011

MOKU SHO KA de maestrul WANSHI SHOKAKU kusen al maestrului Mokusho Zeissler -- 5

Zen-ul incepe cu Buddha Shakyamuni.
Apoi apar cele doua ramuri: Mahayana si Hinayana, cea din urma fiind influentata de filosofia indiana.
Apoi Boddhidharma introduce Zen-ul in China. Amestecul, influenta taoista si buddhista duc la aparitia Zen-ului.
Asta pana la cel de al saselea Patriarh, Eno.
Dupa Eno apar doua scoli principale: Zenul Rinzai si Zenul Soto.
Rinzai-ul foloseste koanurile; Soto se concentreaza pe postura zazen.
Dupa aceea Dogen introduce acest Zen in Japonia.
Maestrul Deshimaru spunea: "Atunci Zenul a fost influentat de rafinamentul japonez, de delicatetea japoneza."
Pana la Sensei si maestrul sau, Kodo Sawaki.
Sensei spunea:"Zenul meu si cel al maestrului meu Kodo Sawaki a fost influentat de nembutsu; iar zenul pe care eu l-am introdus in Europa va fi la randul lui influentat de crestinism." Exista multe influente dar radacina este aceeasi.
Cum sa imi schimb mintea? Cum sa realizez acest ideal?
Buddhismul originar al intelepciunii Maka Hannya-ei este asa vast ca nimeni nu isi poate imagina.
In taoism este perfectiunea existentei, imortalitatea; dar toata lumea moare.
Buddhismul Hinayana se concentreaza asupra perceptelor, insa nici o fiinta omeneasca nu le poate urma  pe toate. Mahayana dezvolta o minte vasta si infinita, insa nici o minte umana nu este asa de vasta.
Zen-ul Rinzai se concentreaza pe koanuri, insa este vorba de incerca sa intelegi ceea ce nimeni nu poate intelege.
Nembutsu vrea sa salveze toate fiintele; imposibil de salvat.
In crestinsim se crede in ceeea ce este imposibil de crezut.
Iar aici, in aceasta tabara de vara, in aceasta tabara de zen, practicam ceea ce nimeni nu poate practica.
Cum sa retezi suferintelece sunt imposibil de retezat? Sa gasesti adevarul pe care nimeni nu-l poate gasi? Sa auzi invatatura pe care nimeni nu a predicat-o?
Este dorinta umana, dorinta ce apare din strafundurile mintii noastre, dorinta adevarata, dorinta reala, dorinta de AICI SI ACUM. Este ceea ce Maestrul Wanshi explica in "Cantecul Luminii Tacute", Moku Sho Ka.
Maestrul Taisen Deshimaru spunea mereu: "Imbratisati, uniti contradictiile." Dincolo de relatii, dincolo de voi insiva.
Inseamna revenirea la concitia normala, nu inseamna a deveni cineva in mod special, a avea un comportament deosebit. Doar in mod natural. Doar nederanjandu-i pe ceilalti.
In aceste noua zile urmati sloganul Buddhasilor si Patriarhilor. Este foarte simplu: "Mereu chibzuiti. Mereu sobri. Mereu comuni, obisnuiti."

Postat de catre Kaiso

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu