Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

joi, 13 decembrie 2012

Regele si Maestrul Zen....poveste

Intr-o noapte un rege care obisnuia sa se plimbe deghizat prin imparatia sa a vazut un om care statea sub un copac, era un barbat care statea foarte linistit, avea un chip luminos, era foarte tacut dar parea a fi totusi foarte atent.
Parea a fi calugar.
Regele a vrut sa il intrebe ce cauta acolo dar s-a gandit ca este mai binne sa nu il deranjeze.

Urmatoarele nopti regele a revenit in acel loc si barbatul era in acelasi loc, sub acelasi copac.
Nemairezistand curiozitatii regele s-a apropiat de el si l-a intrebat:

-Scuza-ma, nu vreau sa te deranjez, dar de ce stai aici in fiecare noapte sub acest copac? Pazesti cumva ceva? Este vreo comoara sub acest copac?

Barbatul a ras si a raspuns:
- Nu sub copac, dar in mine este o comoara si o observ.

Regele a fost foarte impresionat de acest raspuns si l-a invitat sa il urmeze la palat.
Barbatul a fost de acord.
Regele a fost putin contrariat : cum un calugar renuntator sa accepte atat de repede?
Ar fi trebuit sa refuze si sa spuna: Nu, nu pot veni la palat. Eu am renuntat la lume. Totul este inutil.
Totul este un vis , o iluzie. Nu pot sa revin in lume. Sunt fericit aici unde ma aflu.

Dar acel om nu a refuzat....el era un Maestru Zen.

Regele a inceput sa se gandeasca in sinea lui : Oare nu cumva a vrut sa ma pacaleasca? Poate ca de aceea sta aici in fiecare noapte , pentru a atrage un om bogat spre el.

Si regelui incepea sa ii para rau dar invitatia era facuta. Nu mai putea da inapoi.

Barbatul l-a urmat la palat si a trait in continuare acolo mult mai vesel decat regele, mai fericit.
El se bucura de bautura buna pe care o primea, de mancarea buna care i se aducea.
Primise cea mai buna camera din palat. Nu avea nici grijile regatului.
Se intelegea bine cu toti de la palat , glumea cu ei, toti il iubeau si il respectau incat regele era invidios.

Au trecut 6 luni si regele fierbea in interiorul lui : Ce fel de renuntator este asta? Il vad in fiecare zi bucurandu-se de mancare, bautura, in fiecare zi rade si se veseleste cu slujitorii.

Intr-o zi in gradina regele l-a intrebat pe barbat:
- As vrea sa imi raspunzi la o nedumerire. Iarta-ma daca te jignesc.
Dar care este diferenta dintre noi doi?

Barbatul l-a privit in ochi pe rege si i-a zis:
- De ce ai asteptat atatea luni? Aceasta intrebare puteai sa mi-o adresezi din prima clipa.
In clipa in care m-ai invitat si eu am acceptat aceasta intrebare ti-a aparut in minte. Pentru ce ai asteptat asa de mult? Te-ai chinuit singur fara nici un rost.
Este o diferenta dar este foarte subtila. Si daca doresti intr-adevar sa o vezi atunci vino cu mine. Nu ti-o pot dezvalui aici. Ti-o voi arata intr-un anumit loc. Urmeaza-ma.

Au ajuns amandoi inafara orasului si regele a intrebat : Acum imi poti spune.
Era deja seara se apropiau de granita regatului.

Regele i-a spus: Sunt obosit, intr--am in curand in imparatia altui rege. Care este diferenta, spune. Sunt foarte obosit.

Misticul i-a raspuns: Acesta e raspunsul meu, eu continui sa merg. Vii cu mine sau nu? Eu nu ma mai intorc.

Regele a intrebat: Cum sa vin cu tine, am un regat de condus?

-Aceasta este diferenta. Eu plec.

Si din nou regele a vazut lumina, stralucirea si frumusetea acelui chip de la inceput si a cazut la picioarele sale si l-a rugat: Te rog , intoarce-te , am fost un prost, am pierdut 6 luni degeaba si nu am invatat nimic de la tine. Am gandit numai lucruri rele.

Maestrul i-a raspuns:
- Nu este nici o problema pentru mine. Ma pot reintoarce, dar tu vei reincepe sa gandesti ca inainte. Este mai bine pentru tine sa plec , astfel iti poti aminti care este diferenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu