Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

joi, 30 iunie 2011

MOKU SHO KA de maestrul WANSHI SHOKAKU kusen al maestrului Mokusho Zeissler -- 10

Timpul fara de limite
Devine inutil,
Nici o distinctie nu poate fi facuta.
In aceasta lumina
Intregul efort este uitat.

Acum vreo 10 ani in timpul unui mondo, Stephane (Kosen Thibaut) l-a intrebat pe Sensei (Taisen Deshimaru ).
Nu imi amintesc cuvintele exacte, dar era cam asa: Sensei, mereu spuneti ca sunteti foarte tare. Dar cei care nu sunt asa puternici, cei care nu au spatele asa de drept ca dumneavoastra, cum pot practica zazen?
Este adevarat, sunt foarte puternic,spatele meu este foarte drept. Atunci cand eram tanaram facut mult sport : kendo, judo...iar rinichii mei , partea de jos a spatelui este foarte puternica, postura mea este frumoasa.
Asta arata ca zenul este inutil. Sportul schimba omul. Zazenul nu. Zazenul este inutil. Oamenilor le place sa se schimbe: Oare sesshinul asta o sa ma schimbe? Ce o sa imi aduca zazenul asta?
Yoga schimba oamenii, puteti deveni supli. Religiile schimba omul, il puteti vedea pe Dumnezeu, va puteti ilumina. Dar zazenul nu va schimba deloc.
Sujnt unii care au inceput zazenul acum 20 de ani. La inceput erau idioti. Si nu s-au schimbat deloc, deloc.
Kodo Sawaki spunea: oamenii alearga dupa indeplinirea dorintelor lor, facand galagie, taraboi, insa se poate gasi un loc in care putem scapa de asta? Nu. Exista vreun loc in care putem ajunge? Nu. Nici un loc in care sa ajungem , sa evadam.
Pentru ce ar fi zazenul util la ceva? Zazenul umple intregul univers. Este totul. Maestrul Dogen spunea: Zazenul este forma autentica a adevaratului sine. Este zazenul autentic, acea forma autentica ce umple intregul cosmos.
Daca zazenul vostru nu umple intregul cosmos inseamna ca nu este un zazen autentic. Este un zazen care ne poate schimba...cu ajutorul zazenului eu am devenit mai bun...digestia mea functioneaza mai bine...am inteles ku-ul, filosofia...
Dar atunci cand zazenul umple intregul univers, toate gandurile sunt uitate, nimic nu se poate discerne. Nici un efort nu este necesar, nici o actiune prin vointa. Acest zazen include totul.


Postat de catre Kaiso

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu